2016. okt 29.

Amperpápa

írta: RonRobinson
Amperpápa

– Halló, Cézár vagyok!

– Áve!

– Poénkodik, leteszem! Nem elég baj nekem, hogy szombaton hív?

– Bocsásson meg, csak kissé meglepődtem, a Kisokosban az áll, hogy Kovács Gyula villanyszerelő, non-stop.

– Az vagyok. A becenevem Cézár, mert én vagyok a villanyászok pápája.

– Azt hittem, császára.

– Na, jó még egy ilyen, és végeztünk. Maga biztos valami elbaszott bölcsész, azért nem ért semmihez, csak okoskodik.

– Honnan veszi, hogy nem értek semmihez?

– Mi másért hajkurászna mesterembert szombaton délben…

 – Jó, a villanyhoz tényleg nem értek, ezért lenne szükségem a segítségére. Ha meg nem sértődik, elmondanám, miért zavarom…

– Jobban hangzik. Mi a baj?

– A hűtő be volt dugva a konnektorba, aztán egyszer csak láttam alatta egy tócsát, teljesen kiolvadt, a konnektorból pedig fekete füst jött ki. Leverte a biztosítékot, de úgy tűnik, a falban is elégett valami.

– Mindig mondtam, hogy az elektromosság füsttel működik. Ha a füst kijön belőle, nem megy tovább…

– Tehát akkor kijön megnézni?

– Ne káromkodjon!

– Távol áll tőlem… Esküszöm. Mi rosszat mondtam?

– Kimenni??? Ez felér egy kurvaanyáddal… Így szombat délben.

– Gondoltam, ha esetleg ránézne…

– És attól megjavul? Ha ránézek? Mi vagyok én javasasszony?

– Akkor mit tanácsol?

– Na, ezt már szeretem. Vegyen elő egy fázisceruzát.

– Micsodát?

– Olyan, mint egy csavarhúzó, csak van rajta egy kis ablak, benne egy izzó, és világít, ha delej van a konnektorban.

– Attól tartok, nincs olyanom.

– Mondom én, hogy valami köcsög bölcsész lehet, még egy fázisceruzája sincs. Százas szög csak van…

– Természetesen.

– No, akkor azt dugja bele, megvárom…

– Sikerült.

– Rendben, akkor tényleg nincs benne áram.

– Tehát, kijön megnézni?

– Azt, hogy nincs benne áram? Minek. Amúgy már megint anyázik. Nem könnyű eset maga!

– Akkor, mi a teendő? Segítsen kérem. Cézár…

– Na, alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt. Csavarhúzó, kalapács, véső csak van.

– Igen.

– Akkor csavarozza le a konnektort, vegye ki belőle a madzagot.

– Madzagot?

– Vezetéket, maga barom!

– Értem, megtörtént.

– Vésse ki a falat a következő csokiig.

– Csoki?

– Sorkapocs. Csak senki sem hívja úgy a szakmunkásképző óta. Egy ilyen sötétbarna baszás, csavarok vannak benne, bemegy a drót az egyik végén, kijön egy másik drót a másikon. Majd hívjon vissza, ha végzett. És csak remélem, hogy van otthon egy pár méter háromfázisú vezetéke, meg egy új konnektora…

– Nem, sajnos nincs…

– Akkor húzzon el az OBI-ba, és vegyen! Beszarok, hogy még ezzel is nekem kell foglalkoznom…

 

2 órával később

– Halló, itt Cézár.

– Sikerült. Megvettem a vezetéket, kivéstem a falat, és megtaláltam a csokit.

– Tanulékony gyerek vagy. Menni fog ez.

– Tegeződünk?

– Ja, már félig-meddig kollégák vagyunk. Blankold le a vezetéket. Gondolom, van blankolófogód…

– Mit csináljak a micsodával?

– Ehh, hogy a picsába lehet úgy élni, hogy nincs blankolófogód? Mindegy, vegyél egy éles kést, a vezeték héját vágd be kb 5 centi mélyen. Amikor megvagy, és kibújik a kék, barna, meg szürke drót, akkor azokat 3 centire csupaszítsd le. Vigyázz a kezedre, a faszom akar jegyzőkönyvet kitölteni munkahelyi baleset miatt.

– És még én káromkodok…

– Beszólogatol?

– Jajj, ne haragudj Cézár, eszembe sem jutott megbántani.

– Naazér. Hogy tudsz úgy dolgozni, hogy közben faszságokat beszélsz belefele a telefonba? Nem is értem.

– Megvagyok, lecsupaszítottam.

– Blankoltad. Használd a szakkifejezéseket! Szóval, az egyik felét csavarozd be a csokiba, aztán a másikat konnektorba. A konnektort tedd vissza a falba, rögzítsd, aztán mehet bele vissza a dugó. Utána falazd vissza az egészet, és fesd le.

– Azt hogy kell? Nincs itthon semmi hozzá.

– Majd megadom egy kőműves és egy festő szakember számát, tímben dolgozunk. Aztán amikor megvagy, rendesen takaríts fel, nehogy azt mondják, hogy a Cézár milyen ganét hagyott maga után…

– De hát, ki sem jött, nem is csinált semmit…

– Szuportról hallottál már? Mondd a címet, most írom a számlát.

– Számlát?

– Szaktanácsadás. 3 órája basztatsz a hülyeségeddel, 10 ezer az óradíjam, az összesen 40.

– Harminc.

– Alkudozol is? Fasz tele van az ilyen ügyfelekkel szombat délután...

Szólj hozzá

humor Villanyszerelés Takielho